top of page

Jobba med oss - Lediga tjänster - Volontärer

Lediga tjänster

Butikschef för Erikshjälpens secondhandbutiker i Malmö och Åkarp

Resurs.png
erikshjalpen_3.jpg

Ladda ner annonsen som PDF

Vill du bidra till att förverkliga barns drömmar och rättigheter? Det får du möjlighet till genom att leda verksamheten i våra två butiker tillsammans med ledningsteamet och övrig personal.

Du kommer att vara anställd av Hyllie Park Resurs vars huvudmän är Hyllie Park Kyrkan och Hyllie Park Folkhögskola, därför är det av stor vikt att du har förmåga att arbeta tillsammans med verksamheterna inom Hyllie Park. Våra två butiker drivs i samarbete med Erikshjälpen, dessutom har vi många partners i det omgivande samhället där du blir en nyckelperson för att utveckla detta relationsskapande.

Välkommen med din ansökan!

Erikshjälpen

Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i
ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver 51 butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen; En föränd
rad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över.

Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad – för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former.

 

Beskrivning av tjänsten

Som butikschef är du operativ och leder det dagliga arbetet i våra två butiker så att fastlagda överskottsmål, sociala mål och miljömål uppnås. Din uppgift är att tillsammans med butikernas medarbetare, skapa ett så stort inflöde av skänkta varor som möjligt och att sälja dessa från butiken. Du har personal- och arbetsmiljöansvar där du planerar, bearbetar och utvecklar butikerna, medarbetarna och marknaden. Du bär ansvaret för arbetsledare, butiksmedarbetare, frivilligarbetare och personer som utför arbetsprövning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter.
 

Verksamhetsmål

  • Driva en hållbar ekonomi som genererar överskott som blir till bistånd för barn med behov både i och utanför Sverige.

  • Skapa ett social hållbart samhälle där människor som hamnat i marginalen får en chans att återvända till arbetslivet.

  • Bygga en mer hållbar värld där vi återanvänder så mycket vi kan istället för att saker och ting slängs.

 

Exempel på arbetsuppgifter

  • Du leder aktivt det dagliga arbetet i varuflödets olika steg

  • Bidrar till att skapa effektiva flöden i butiken

  • Planerar och utvecklar arbetet i butiken

  • Tjänsten innebär en kombination av arbete i butik och administrativt arbete

  • Du bidrar till och skapar arbetsglädje i butiken

  • Du har personal- och arbetsmiljöansvar

  • Du fungerar som butikens ansikte utåt och har kontakter med såväl samarbetspartners, som givare och kunder.

  • Du leder, inspirerarar och entusiasmerar arbetsledare, anställda, frivilligarbetare och personer som utför arbetsträning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter. På så sätt bidrar du även till att uppfylla vårt sociala mål, att få människor att utveckla sina förmågor.

Kvalifikationer

Du har:

  • erfarenhet från butiksverksamhet och personalledning, gärna inom detalj eller fackhandel

  • ekonomisk kompetens och förståelse

  • eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

  • affärsmässigt sinne att driva och utveckla försäljningen i butiken

  • en värdegrund som utgår från en kristen människosyn och FN:s barnkonvention

  • B-körkort

 

Meriterande om du har:

  • erfarenhet av och/eller kunskap om värdering av secondhandvaror samt ett brett kontaktnät

  • erfarenhet från att ha arbetat med människor med särskilda behov

  • erfarenhet av marknadsföring

  • erfarenhet av arbete med logistik och varuflöden
     

Du är:

  • en god och erfaren ledare 

  • en relationsbyggare som är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang

  • självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat

  • positiv och engagerad i ditt arbete

  • organisatör och har lätt att se och skapa strukturer i arbetet

  • lösningsorienterad och har förmågan att verka för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt

  • social och har en god kommunikativ förmåga

  • en ledare som kan leda människor utifrån deras egen förmåga och förutsättningar
     

Villkor

Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Du rapporterar till: Styrelsen för Hyllie Park Resurs 

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

 

Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

 

Ansökan och mer information

  • Skicka ditt CV och ett personligt brev till: ansokan@erikshjalpen.se.

  • Märk ansökan med ”Butikschef Malmö/Åkarp”

  • Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ordförande för Hyllie Park Resurs, Göran Ekman, tel 070-791 83 02, goran.ekman@hyllieparkresurs.se,
    Hyllie Park Resurs, Stålkulegatan 2 B, 212 28 Malmö

     

Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Hyllie Park Resurs på www.erikshjalpen.se och https://www.hylliepark.se/resurs.

bottom of page